Co by jste měli vědět o spánku!

10. září 2012 v 18:40 | Co by jste měli vědět o spánku! |  Outfits
na obrázku je Daria Werbowy

Ať už si užíváte na večírcích, nebo se do noci učíte a vysedáváte nad skripty, můžete se dočkat nepříjemných výsledků, které byste možná nečekala. Kromě únavy z nevyspání a narušeného biorytmu může mít totiž nedostatek spánku i dlouhodobější následky. A to nejen na krásu a zdraví, ale i na délku života.
Věděla jste, že pleť se nejlépe regeneruje během nočního odpočinku? Tou dobou se také nejlépe vstřebávají všemožná séra, a právě proto vznikly noční krémy, které se dostávají i do hlubších vrstev kůže. Tam ji napínají, obnovují, omlazují a zkrášlují vás.
Pokud prožíváte dlouhodobý spánkový deficit, zvyšuje se riziko vysokého krevního tlaku, cukrovky, srdečního infarktu, mrtvice, ale také obezity a depresí. Jestli například vaše spánková nevyrovnanost trvá šest měsíců, zvyšuje se u vás riziko vzniku deprese desetkrát, pokud by to trvalo déle než rok, je riziko oproti zdravé populaci až sedmnáctinásobné.
Ale funguje to i naopak - nespavost a časté probouzení velmi brzy ráno je jedním z průvodních znaků deprese. Takže pokud se cítíte skleslá a budíte se opakovaně třeba v pět hodin ráno s úzkostnými pocity bez zřejmé příčiny, dejte si pozor, může jít o počínající depresi. Podle odborníků je optimální délka spánku šest až osm hodin, je to ale velmi individuální. Důležité je budit se s pocitem uspokojení z dobrého spánku.
Jak se dobře vyspat?
Máte-li se spánkem problémy, zkuste se víc zaměřit na dodržovánípravidelného režimu - vstávat a chodit spát ve stejnou hodinu ve všední dny i o víkendu, ráno si zacvičit, večer se nepřejídat a nepít kávu a alkohol. Odborníci také doporučují nedívat se v posteli na televizi, natož si tam brát pracovní notebook! V posteli zkrátka jen spěte nebo se milujte…
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama